środa, 20 lipca 2016

10 NAJBARDZIEJ POMOCNYCH INTERWENCJI W HASHIMOTO

10 NAJBARDZIEJ POMOCNYCH INTERWENCJI WŚRÓD PRZEBADANYCH 2232 OSÓB Z HASHIMOTO
Implementacja starannie przestudiowanych zmian trybu życia doprowadziła do dużej poprawy mojego zdrowia.

Zdecydowałam wtedy, że podsumuję moje badania w książce, która została wydana w 2013 roku.

Miałam też nadzieję, że w międzyczasie, zostaną przeprowadzone badania na szeroką skalę, które zbadają skuteczność i potwierdzą moje obserwacje na temat korzyści, jakie przynoszą zmiany stylu życia. Przeprowadzenie takich badań najprawdopodobniej byłoby bardzo kosztowne i w rzeczywistości nie przyniosłyby żądnych finansowych korzyści dla kompanii przeprowadzającej badania.

Uświadomiłam sobie też jak duże i silne jest nasze środowisko chorych na Hashimoto i postanowiłam przeprowadzić badania na własną rękę.

W maju przeprowadziłam ankietę, która miała na celu zbadać wpływ poszczególnych interwencji na przebieg Hashimoto. W ankiecie wzięło udział 2232 osób. Osoby biorące udział w ankiecie odpowiedziały, które interwencje spowodowały, że poczuły się lepiej albo gorzej.

Mam nadzieję, że wkrótce uda mi się je opracować statystycznie i opublikować w bezpłatnie dostępnym  medyczynym żurnalu, aby inni pacjenci, a także profesjonaliści służby zdrowia mogli moje badania wykorzystać.

Najbardziej pomocne interwencje w Hashimoto

1.  Stres jest bardzo dużym faktorem! Wśród ankietowanych, 69% osób przyznało, że przed tym jak zaczęli czuć się gorzej przeszli przez okres silnego stresu. Wystarczająca ilość snu, spędzenie czasu z osobami, które lubimy, przebywanie z naturą, spacery, masaż, czytanie książek, spędzania czasu na plaży i ciepła pogoda  - oto niektóre czynniki, które pomagały wielu osobom poczuć się lepiej. Natomiast brak snu, nasilony stres, przebywanie wśrod osób nielubianych, kłótnie, brak słońca i zimna pogoda, powodowały pogorszenie samopoczucia. Apeluję do wszystkich aby nie niedoceniali konieczności zdredukowania stresu i to nie tylko spowodowanego przez czynniki zewnętrzne, ale także stresu “na życzenie” spowodowany naszym sposobem myślenia i podejściem, takim jak negatywizm i perfekcjonizm. Każdy z nas powinien znaleźć czas na wakacje i relaks!

2. Niedobory pokarmowe! 68% ankietowanych miało niski poziom witaminy D, 33% niski poziom witaminy B12, a 28% niski poziom ferrytyny. Niedobór tych czynników często jest odpowiedzialny za zmęczenie w Hashimoto, a niski poziom ferrtytyny świadczy o anemii i przyczynia się do wypadania włosów.

Przyjmowanie suplementów pomoże uzupełnić niedobory i zmniejszy zmęczenia. Osoby były także pytane o wpływ różnych suplementów na zmęczenie i 67% poczuło się lepiej na skutek suplementacji witaminą D3,, 88% witaminą B12 i 82% osób pomogło zastosowanie żelaza/ferrytyny.

3. Nietolerancja glutenu jest także dużym faktorem w Hashimoto. 76% osób wypowiadających się uważało, że nie toleruje glutenu, 16% nie było pewnych, a reszta uważała, że ma ma nietolerancji glutenu.

Objawy, które wiązali z nietolerancją glutenu najczęściej dotyczyły przewodu pokarmowego (bolesne skurcze, zaparcia, biegunka, wzdęcia, nudności, gazy, refluks, piecznie w przełyku i odbijania. Inni raportowali objawy mózgowe, takie jak bóle i zawroty głowy, mgła mózgowa, niepokój, depresja, zmęczenie i bezsenność. Podsumowując, 88% osób, które przeszły na dietę bezglutenową, poczuło się lepiej.

Ponadto 86% osób, które przeszły na dietę bezglutenową, zauważyło u siebie poprawę funkcji przewodu pokarmowego. Jedna uczestniczka napisała. “ Pierwszą interwencję, którą wprowadziłam było wyeliminowanie glutenu. W ciągu dwóch tygodni schudłam 8 funtów (bez żadnej specjalnej diety). Po dodaniu suplementów, ćwiczeń i wyeliminowaniu cukru z diety, nadal tracę wagę i aż nie mogę uwierzyć, że się tak dobrze czuję”

Warto zauważyć, że tylko 3.5% ankietowanych, miało rozpoznaną celiakię. Potwierdza to tylko nasze przypuszczenia, że nie musi być pełnoobjawowa celiakia żeby wystąpiły korzyści zdrowotne po przejściu na dietę bezglutenową!

Dla wszystkich, którzy jeszcze się zastanawiają czy przejść na dietę bezglutenową to bardzo zaczęcam aby spróbowali!

4. Dieta jest istotnym elementem postępowania w Hashimoto! Jako dodatek do przejścia na dietę bezglutenową, badałam także wpływ innych diet na poprawę zdrowia. Inne diety pomocne według naszych ankietowanych to: przejście na dietę bezcukrową i dietę Paleo (81% osób poczuło się lepiej), dietę bezzbożową (81% osób poczuło się lepiej), dietę bezmleczną (79% osób poczuło się lepiej), zastosowanie protokołu autoimmunologicznego pomogło poczuć się lepiej dla 75% ankietowanych, a dieta z niskim ideksem glikemicznym  pomogła dla 76% ankietowanych.

Inne interwencje dietetyczne to wprowadzenie uzdrawiających pokarmów. Rosoły sporządzone domowym sposobem pomogły 70% osób, którzy je zastosowali, zielone koktajle pomogły dla 69% osób, a pokarmy fermentowane były pomocne dla 57% osób ankietowanych.

5. Pomocne suplementy. Najbardziej pomocnymi suplementami według ankietowanych, okazały się:  witamina B12 (76%), witamina D3 (74%), enzymy trawienne (73%), ferrytyna/ żelazo (63%), Omega-3 kwasy (65%), selen 200 mcg (63%), betaina z pepsyną (59%), kurkumin (56%), preparaty cynku 30mg (52%), L-glutamina (51%). Numery w nawiasie reprezentują procent osób, które poczuły się lepiej po zastosowaniu powyższych suplementów.

Wiele informacji na temat stosowania suplementów podanych powyżej można znaleźć w mojej książce, a także w moich arykułach.

Jedna z ankietowanych osób przyznała, że “zastosowanie preparatów cynku natychmiast wyeliminowało długotrwałe pleśniawki, które leczone były bez sukcesu przez czterech lekarzy w ciągu dwóch ostatnich lat”.

6 i 7. Zastosowanie interwencji poprawia również nastrój i przyczynia się do złagodzenia bólu. Czy czujesz się zmęczona, bez humoru i masz bóle? Spa i sauna mogą Ci pomóc. Sauna pomogła dla 57% ankietowanych i zauważyli oni u siebie poprawę nastroju, przypływ energii, pozytywny efekt na skórę, a także redukcję odczucia bólu. Masaż pomógł dla 80% ankietowanych i wpływał na poprawę humoru, redukcję bólu u 62% i przypływ energii u 45% osób ankietowanych!

8.Optymalny poziom TSH. Według 69% osób optymalny dla nich poziom TSH jest poniżej 1uIU/ml, a 57% czuło się dobrze przy poziome TSH pomiędzy 1-2 uIU/ml!!! Kiedy moje TSH było w granicach 4uIU/ml (uważane przez niektórych za normę) wypadały mi włosy garściami i czułam sie bardzo źle.

9. Niska dawka Naltrexone (LDN) okazuje się bardzo pomocna dla niektórych. Chociaż tylko 38% osób przyjmujących LDN poczuło sie lepiej, to osoby z tej grupy miały spektakularne rezultaty. Wśrod osób, którym pomogło LDN, 48% zredukowalo poziom przeciwciał, 61% zauważyło poprawę nastroju, 66% miało więcej energii i u 40% zmiejszyły się bółe.

Jedna z osob napisała: “ Niska dawka Naltrexone zmieniła moje życie na lepsze. Jeżeli bym nie zastosowała tego leku, to ciągłe miałabym nerwobóle i niekontrolowaną alergię, dodatkowo do objawów Hashimoto”.

10. Probiotyki pomogą znormalizować wagę- 36% osób ankietowanych uważa, ze probiotyki pomogły im w utracie wagi.

 Oto list od osoby, która zastosowała wiele interwencji podanych powyżej.

“Jako dziecko maiałam napromieniowaną tarczycę, biorę Synthroid od 2 lat, chorobę reumatyczną zdiagnozowano u mnie w 2012 równocześnie z zespołem Sjorena, nieszczelnym jelitem i przewleklą infekcją zatok. Byłam bardzo chora, słaba, prawie przykuta do łóżka, z "tonami" leków. Z upływem czasu robiłam się coraz bardziej chora i przypisywano mi coraz droższe i bardziej szkodliwe leki, bez żadnej nadziei na poprawę.

Chociaż czułam się chora to nie zaprzestałam poszukiwań. Nie miałam pojęcia o tym, że pokarmy, które jadłam i woda, którą piłam, a także milion inych rzeczy, tak bardzo mi szkodziły.

Postanowiłam wyeliminować z mojego życia tak wiele substancji chemicznych, na ile jest to możliwe. Zaczęłam jeść produkty organiczne, brać witaminy i suplementy, probiotyki, pokarmy fermentowane, zaczęłam jeść kefiry, zredukowałam stres, staram się dużo spać, odpoczywać, chodzić na spacery, medytować, pić czystą wodę i mieć pozytywne myślenie. Staram się też dużo relaksować. W ciągu ostatniego roku odstawiłam wszystkie lekarstwa od reumatyzmu i zredukowałam dawkę hormonów tarczycy. Jestem bardzo aktywna, 40 funtów lżejsza i mogę cieszyć się znowu życiem. Chociaż osiągnęłam już dużą poprawę to zdaję sobie sprawę, ze jeszcze dużo jest przede mną do zrobienia. Dziękuję za twoją pracę i dostarczenie nam tak cennych informacji”.

 Wsparcie

Zdaję sobie z tego sprawę, ze Hashimoto może powodować, że czujemy się osamotnieni, szczególnie jeżeli wszyscy, których znamy nie mają tej choroby. Nawet jeżeli inne osoby chorują, to mogą oni mieć inne objawy i o różnym stopniu nasilenia.

Chciałabym wszystkich zapewnić, że nie są sami i że mogą poczuć się lepiej. Poprawa jest możliwa!!! Jestem dla was i razem możemy to osiągnąć.

Mam nadzieję, ze ankieta, którą przeprowadziłam zachęci wszystkich do przejęcia kontroli nad swoim zdrowiem i przeniesie Was na wyższy poziom uzdrawiania.

 Po więcej informacji odwiedzaj Tarczyca Hashimoto

 http://www.tarczycahashimoto.pl/blog/10-najbardziej-pomocnych-interwencji-w-hashimoto

Izabella Wentz, PharmD, FASCP

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza