poniedziałek, 31 października 2016

PEM a nasze zdrowie

Pola elektryczne i magnetyczne to niewidzialne obszary energii, które emitują wszystkie organizmy żywe oraz urządzenia. PEM to skrót od promieniowania elektromagnetycznego – procesu polegającego na wysyłaniu i przekazywaniu energii na odległość. EM – to elektromagnetyczny.

PEM w zależności od długości fali przyjmuje wiele form. Przybiera postać fal radiowych, mikrofali, podczerwieni, światła widzialnego, ultrafioletu, promieniowania rentgenowskiego, promieniowania gamma. Ze względu na długość i częstotliwość fali można podzielić je na niejonizujące i jonizujące.
PEM (zarówno jonizujące jak i niejonizujące) może negatywnie wpływać na nasze zdrowie, powodując m.in. uszkodzenia DNA komórek.
Źródłem promieniowania elektromagnetycznego są urządzenia, które otaczają nas na co dzień, np.
·      Linie wysokiego napięcia
·      Transformatory
·      Przewody dostarczające prąd do domu
·      Anteny TV
·      Telewizory
·      Laptopy
·      Telefony komórkowe
·      Lodówki
·      Kuchenki elektryczne/ indukcyjne
EM wpływa na Twoje zdrowie! PEM oddziałuje na nasz organizm od stóp do głów. Zakłóca procesy biochemiczne m.in. takie jak trawienie, czy aktywność mózgu. Negatywny wpływ na nasze zdrowie mogą mieć zwłaszcza skrajnie niskie częstotliwości (WHO,Extremely low frequency fields).
Otaczający nas smog elektryczny w większym stopniu, niż niezdrowy styl życia może przyczynić się do wystąpienia chorób cywilizacyjnych.
Możliwe skutki zdrowotne PEM:
·      Zawroty i bóle głowy
·      Mdłości, zaburzenia nastroju
·      Przewlekłe zmęczenie
·      Bezsenność
·      Zakłócenia pracy serca, mózgu i innych narządów
CHROŃ SIĘ PRZED EM!
Promieniowanie elektromagnetyczne nie jest obojętne dla naszego zdrowia,  ale możemy podjąć różne działania, by się przed nim chronić. Oto 10 prostych zasad, których wprowadzenie nie zajmie nam wiele czasu, a może przynieść liczne korzyści dla naszego zdrowia.
1. Grunt to uziemienie
Kontakt z ziemią – np. chodzenie po naturalnych powierzchniach, pozwala ograniczyć szkodliwe oddziaływanie promieniowania elektromagnetycznego. Zadbaj o naturalne akcenty w swoim otoczeniu – postaw doniczki z kwiatami w domu i w pracy. Spędzaj wolny czas na powietrzu, rozłóż kocyk na trawie w parku, a kiedy to możliwe spaceruj boso.
2. Używaj akcesoriów chroniących przed PEM
Mogą to być pokrowce ochronne na telefon, laptop, specjalne maty na materac, a nawet… odzież. Używanie akcesoriów i ubioru o właściwościach ekranujących szczególnie zaleca się kobietom w ciąży.
3. Chroń swoje 4 kąty
Jeżeli korzystasz z sieci Wi-Fi lub posiadasz dużo urządzeń elektrycznych w domu, warto zabezpieczyć się przed promieniowaniem, jakie emitują. Możesz to zrobić za pomocą specjalnych farb lub materacy o właściwościach ekranujących PEM.
4. Wyłączaj z kontaktu
Nieużywane elektryczne urządzenia podłączone do kontaktu, to nie tylko marnotrawstwo energii – oznaczają podwyższona emisję PEM. Dlatego jeżeli nie używasz np. żelazka, drukarki, laptopa, ładowarki, wyłącz je z prądu. Zaoszczędzisz energię i zmniejszysz ich szkodliwy wpływ na nasz organizm.
5. Zadbaj o sypialnię
Pozbądź się tak wielu urządzeń elektrycznych z sypialni, jak to możliwe. Nigdy nie używaj laptopa w łóżku. Jeżeli koniecznie chcesz mieć go niedaleko – zachowaj 90-centymetrową odległość od głowy. Urządzenia emitujące PEM mogą zakłócać Twój sen i zaburzać regenerację w nocy.
6. Ostrożnie z laptopem
Laptopy emitują najsilniejsze promieniowanie, kiedy są podłączone i się ładują, wtedy też bateria znajduje się najbliżej rąk. Dlatego unikaj pracy na podłączonym do ładowania laptopie oraz nie trzymaj go na kolanach. Staraj się ograniczyć bezpośrednią pracę na laptopie poprzez podłączenie do niego dodatkowej klawiatury i myszy – zmniejszy to Twoją ekspozycję na PEM. Warto skorzystać z tych rad, zwłaszcza jeżeli spędzasz dużo czasu przed komputerem.
7. Wi-Fi w domu? Niekoniecznie!
W październiku 2007, niemiecki rząd zalecił unikanie korzystania z Wi-Fi z powodu jego negatywnych skutków oddziaływania. Silne fale pochodzące z Wi-Fi emitują promieniowanie elektromagnetyczne nawet kiedy nie korzystamy z sieci. Najlepszym rozwiązaniem jest zrezygnowanie z instalacji bezprzewodowego internetu w domu – zawsze możesz skorzystać z Wi-Fi podczas kawy, czy obiadu na mieście. Używanie Wi-Fi poza domem jest nie tylko zdrowsze, ale też korzystne dla Twojego portfela.
8. Zrezygnuj ze słuchawek Bluetooth
Kiedy rozmawiasz przez telefon, używaj zwykłych słuchawek lub głośnika. Nie rozmawiaj przy pomocy słuchawki bezprzewodowej – w połączeniu z telefonem komórkowym wielokrotnie przekracza dopuszczalne limity PEM.
9. Oświetlenie
Jeżeli chodzi o emisję PEM, znaczenie ma również rodzaj oświetlenia, który posiadasz w domu. Unikaj montowania żarówek o niskim napięciu (12V) oraz energooszczędnych żarówek jarzeniowych, ponieważ emitują wysoki poziom PEM. Są też odpowiedzialne za produkowanie „brudnej elektryczności” – szkodliwego promieniowania wysokiej częstotliwości. O wiele lepszym (i bezpieczniejszym) rozwiązaniem jest oświetlenie LED.
10.          Dystans do telefonu
Wystarczy oddalić aparat o metr od głowy, aby zmniejszyć szkodliwe oddziaływanie PEM. Kiedy rozmawiasz bezpośrednio przy uchu, staraj się zmieniać stronę, przy której trzymasz telefon. Telefon powinien znajdować się jak najdalej od ciała – np. w plecaku, torebce. Jeżeli przechowujesz telefon w kieszeni, powinien być skierowany ekranem w stronę ciała i baterią do góry. Przy włączonym trybie samolotowym lub off-line smartfony są najbardziej neutralne dla naszego zdrowia.


Żródło http://elektrowrazliwi.pl/o-em-promieniowanie-elektromagnetyczne-a-zdrowie/

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza